Jong N-VA wil een pop-up speelplein op de Markt

Op 28 augustus 2018, over deze onderwerpen: Jong N-VA Zottegem, Speelpleinen

We maken het einde mee van een schitterende zomer. Al hopen we natuurlijk op een even mooie nazomer. En wat is er leuker in onze Egmontstad dan op een hete zomernamiddag of -avond een terrasje te doen op onze heraangelegde Markt of ergens anders in onze stad? Jong N-VA stelt voor om tegen volgend jaar te zorgen voor een pop-up speelplein op de Markt. “We willen van ons stadscentrum een echte belevingsplaats maken waar mensen uit de hele regio op afkomen.” stelt Arne De Koninck, voorzitter Jong N-VA Zottegem.

De Koninck: “We zagen het voorbeeld in andere steden zoals bijvoorbeeld Sint-Niklaas. Ouders kunnen er rustig genieten van de lokale horeca, terwijl de kroost zich vlakbij kan uitleven op een tijdelijk speelplein. Uiteraard moet dit voldoen aan alle mogelijke veiligheidsvoorschriften. Het is perfect mogelijk om verplaatsbare systemen te gebruiken, zodat ook de wekelijkse markt hier geen hinder van ondervindt.”

Jong N-VA verwoordt met dit bescheiden voorstel alleszins de kernboodschap van het N-VA programma voor de komende gemeenteraadsverkiezingen: meer ambitie voor onze stad door ons op te werpen als aantrekkingspool voor de ruime regio. Onze horeca, ons handelscentrum en alle Zottegemnaren kunnen er maar beter van worden.

“Het grote voordeel van pop-up is zijn tijdelijke karakter en de grote flexibiliteit om de speeltuigen te verplaatsen. Omdat ze niet in de grond verankerd zijn kunnen ze gemakkelijk verplaatst worden voor eenmalige evenementen. Een schitterend concept dat perfect toepasbaar is in onze stad dus.” gaat De Koninck verder.

Jong N-VA maakt al jaren een speerpunt van de speelpleintjes in onze stad en klaagt de verwaarlozing aan door de huidige meerderheid. Nochtans blijkt uit elke bevraging bij de Zottegemse bevolking grote vraag naar betere en veiligere speelpleintjes voor jonge gezinnen.

Hoe waardevol vond je dit artikel?